Vem orar sig för antibiotikaresistens?

Forskare menar att resistens mot antibiotika är en av de största globala hoten och att användningen av antibiotika måste minska. Men delar svenskarna forskarnas oro för antibiotikaresistens? Och kan människor i Sverige tänka sig att minska sin egen användning av antibiotika?

Vem orar sig för antibiotikaresistens?

Dessa viktiga frågor besvaras med hjälp av aktuell forskning och resultatet av en helt ny enkätundersökning från SOM-institutet vid Göteborgs Universitet.

Björn Rönnerstrand är postdoktor på statsvetenskapliga institutionen, Göteborgs universitet.

Plats: Aktivitetshuset centrum
Datum: Onsdag 13 april kl 12.00-13.00